Ruim 10% van de bewoners schrijft zich in voor de gratis applicatie als de gemeente ze benadert heeft. Wanneer de bewoners worden benaderd direct na het installeren van de slimme meter, dan is dit conversiepercentage nog hoger.
Onze dienst is onafhankelijk van energieleveranciers en installateurs. Dit betekent dat gebruikers kunnen overstappen van leverancier én de verbruiksdata bewaard blijft. Hierdoor houdt een gebruiker altijd inzicht in het verbruik.
Door een directe koppeling naar het lokale energieloket wordt een grote groep gebruikers bereikt en geholpen bij de verduurzaming van hun woning. De website geeft op een gemakkelijke manier inzicht in het energieverbruik van de bewoners. Een lokale partner, zoals een energieloket, helpt de bewoner met het uitvoeren van duurzame investeringen. De resultaten hiervan voor de bewoner zijn direct zichtbaar op de website.
Na de gratis pilotperiode met een aantal gemeenten, verwachten wij nu van gemeenten een kleine bijdrage. Deze bijdrage is niet meer dan de kostprijs voor het onderhoud van het online platform, het communiceren met bewoners en het aanpassen van de website aan de huisstijl van de gemeente.
Verder vragen wij ondersteuning voor communicatie met de inwoners: